Hyppää sisältöön

Usein kysyttyä


Miksi maksajalta vaaditaan henkilötunnus?

Alaikäisen kohdalla täysi-ikäisen maksajan tai huoltajan tiedot ovat aina välttämättömät. Henkilötunnuksella varmennetaan mm. sitä, että maksaja on täysi-ikäinen ja että annetut tiedot ovat oikeelliset.

Pyydämme ilmoittautumislomakkeella myös maksajan henkilötunnusta sopimusehdoissa mainitun mukaisesti: ”Mikäli maksaja on eri kuin Oppilas (esimerkiksi huoltaja), tulee Oppilaan antaa lisäksi maksajan nimi, henkilötunnus, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja maksutiedot sekä muut ostamiseen vaaditut tiedot.” Maksajan henkilötunnus on vältämätön maksujen ja laskutuksen seurantaan sekä myös mahdollisen perinnän käynnistämiseen, ja tähän on myös Tietosujavaltuuten toimistolta kannanotto: https://tietosuoja.fi/usein-kysyttya-henkilotunnus

On mahdollista, että autokoulusta muodostuu myös muita maksuja palvelun edetessä, kuten perumattomien ajojen lasku tai lasku lisäpalveluistamme kuten lisäajotunneista. Myös tästä on sopimusehdoissamme maininta: ”Oppilas ja Autokoulu voivat sopia lisäopetuksesta ja muista alkuperäiseen tilaukseen sisältymättömistä lisäpalveluista, joista Autokoululla on oikeus veloittaa Oppilasta (tai muuta ilmoitettua kurssin maksajaa) hinnaston mukaisesti. Kurssin maksajaksi ilmoitettu henkilö vastaa myös lisäopetuksesta perittävistä maksuista yhteisvastuullisesti Oppilaan kanssa.” Tällaisissa tapauksissa maksaja saa laskun ilmoitettuun sähköpostiinsa.

Sopimusehtomme löytyvät tarkemmin ilmoittautumislomakeelta, lomakkeen alalaidasta. Tässä myös ehtoihin suora linkki: cap.fi/sopimusehdot

Laskutustiimimme auttaa kaikissa laskutukseen liittyvissä asioissa, kun tarvitset laskullesi eräpäivän siirtoa tai sinun tulee sopia muutoksesta laskutustilanteeseesi.

Laskutus:

Aukioloajat: ma-pe klo 10.00-13.00

Yhteystiedot :laskutus@cap.fi tai 040 142 7131

Aiheeseen liittyvät kysymykset


Milloin saan kurssilaskun?

Jos et ole maksanut kurssia heti ilmoittautumisen yhteydessä niin lasku kurssista luodaan, kun kirjaudut ensimmäisen kerran oppimisympäristöön tai käyt ensimmäisellä…

Haluaisin vaihtaa maksutapaa. Onnistuuko se?

Maksutavan vaihtaminen on mahdollista opetustilanteen mukaan. Kaikissa laskutukseen liittyvissä asioissa auttaa meidän laskutustiimimme. Aukioloajat: maanantaista perjantaihin klo 10.00-13.00 Yhteystiedot: laskutus@cap.fi  tai…

Voiko laskun eräpäivää siirtää?

Laskun eräpäivää voi siirtää, mikäli et ole vielä saanut opetusta ko. laskun osalta. Mikäli opetusta on jo saatu, tulee laskua…

Voinko siirtää jo aloitettua autokoulua suoritettavaksi myöhemmin?

Voit siirtää. Ilmoitathan siirrosta suoraan omalle opettajallesi ja autokoulullesi sekä laskutustiimillemme niin he katsovat myös laskutuksen saadusta opetuksesta tarvittaessa ajantasalle:…

Lasku tuli neljässä erässä. Miten voin maksaa sen yhdessä erässä?

Voit maksaa laskun yhdessä erässä käyttämällä ensimmäisen laskun viitenumeroa ja maksutietoja. Ylimenevä osa kohdistuu muihin avoinna oleviin laskuihin. Tarvittaessa voit…

Voinko keskeyttää autokoulun?

Autokoulun voi halutessaan keskeyttää. Oppilaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa sopimus ja kurssiosallistuminen syytä ilmoittamatta ilman kustannuksia neljätoista (14) päivää…

Etsi mitä tahansa