CAP-Groupin johtoon kansainvälistä brändiosaamista
Lehdistötiedote 18.1.2020
Kuljettajakoulutus- ja ohjelmistoyritys CAP-Group Oy:n markkinointijohtajaksi on valittu Antti Asumaa. Asumaa aloitti uudessa tehtävässään 4. tammikuuta. Asumaa siirtyy tehtävään Helsingin yliopistolta, jossa hän oli kehittämässä uudenlaista tieteen popularisoinnin kulttuuria. Koulutukseltaan Asumaa on filosofian maisteri.
Asumaa on kokenut markkinoinnin moniottelija. Parikymmenvuotisen työuran Asumaa on viettänyt ennakkoluulottomasti erilaisten markkinoinnin lajien ja brändien parissa niin BtoB- kuin BtoC-aloilla. Kokemusta on kertynyt luovana suunnittelijana, asiakkuusjohtajana sekä markkinointi- ja mainostoimistojen toimitusjohtajana. Asumaa on ollut perustamassa ja kehittämässä kasvualojen startup-yrityksiä, sekä vetämässä useita brändiuudistushankkeita, niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Asumaa on aiemmin työskennellyt muun muassa OSG Agencyssa, Pulp Agencyssa ja Nordic Offset Oy:ssä.
– Uskon vahvasti, että Suomessa osataan luoda voittajabrändejä maailmalle; että emme ole pelkästään hyviä vain tuotekehityksessä. Nämä kyvykkyydet vain kohtaavat liian harvoin. Nyt on tällaiseen alkemiaan erinomaiset saumat. CAPilla on paitsi alaa ravistelevaa osaamista ja teknologista etumatkaa, myös aito pyrkimys erinomaiseen markkinointitekemiseen ja brändiarvon kasvattamiseen, Antti Asumaa sanoo.
Tulevaan tekemiseen Asumaa lupaa päättäväistä otetta ja asiakaslähtöistä ajattelua.
– Markkinointijohtajan toimenkuva on uusi CAP-Groupissa. Antin osaamisella ja kokemuksella saadaan CAP-Groupiin erittäin vahvaa brändiosaamista ja Antti tulee vahvistamaan meidän kykyä kilpailla kansainvälisesti , CAP-Groupin toimitusjohtaja Olli Kilpi kommentoi.
CAP-Group on Pohjoismaiden suurin kuljettajakoulutusyritys. Kilven mukaan CAP-Group on tutkinut Pohjois-Euroopan markkinoita. Ajo-opetukseen liittyvä digitalisaatio on muualla vielä lapsen kengissä. Suomi on edelläkävijä.
– Joka markkina on todella fragmentoitunut. Siellä toimivat samat lainalaisuudet kuin Suomessa viisi vuotta sitten. Jos pystymme tekemään siellä samat taiat, jotka CAP on tehnyt Suomessa, tästä tulee huikea tarina. Tämän vuoksi panostamme myös markkinointimme kehitykseen, Olli Kilpi sanoo.
————————-
CAP-Group Oy on Suomen suurin, vahvasti kasvava kuljettajakoulutus- ja ohjelmistoyritys, joka kehittää edistyksellisiä ja tehokkaita oppimismenetelmiä kuljettajakoulutusalalla, sekä ohjelmistoratkaisuja koulutus- ja kuljetusyritysten tarpeisiin.. Vuonna 2020 CAP-Group Oy:llä on yhteensä n. 400 työntekijää, ja useita sopimuskouluttajia. CAP-Groupin liikevaihto oli vuonna 2019 noin 27 miljoonaa euroa, jossa kasvua edelliseen vuoteen oli yli 25 prosenttia. www.cap.fi
Yhteyshenkilöt
Antti Asumaa, CMO/ Markkinointijohtaja, antti.asumaa@cap.fi
Olli Kilpi, Toimitusjohtaja, olli.kilpi@cap.fi